مقالات و دسته بندی ها

شرایط نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی

شرایط نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی

خیلی از ساکنین طبقات سوم و چهارم ساختمان های جدید ترجیح می دهند که وقتی خسته از سر کار بر می گردند به جای تلف کردن انرژی خود برای بالا رفتن از پله ها از آسانسور استفاده کنند.

برای همین نصب آسانسور در آپارتمان های قدیمی توانسته است راه حل اساسی این مشکل باشد . اما برای نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی بایستی قوانین نصب آسانسور در ساختمان ها و آپارتمان های قدیمی را رعایت کنید. در این مقاله سعی داریم به شرایط نصب آسانسور در اماکن و بناهای قدیمی بپردازیم.

 

قوانین شهرداری برای هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی

در سال های اخیر بخش نامه ای تصویب شده است که به موجب آن گذاشتن آسانسور در خانه قدیمی با بیش از سه طبقه الزامی است.

قوانین نصب آسانسور در ساختمان قدیمی مشمول ماده ۲۳ و ۴ قانون استفاده از آسانسور می باشد. براساس ماده ۲۳، ساکنان طبقه همکف باید هزینه نصب آسانسور در خانه های قدیمی را پرداخت کنند.

طبق ماده ۴ از قوانین نصب آسانسور در آپارتمان های قدیمی اگر مجموع مساحت طبقه‌ های ۲، ۳ و ۴ بیشتر از طبقه ۱ و همکف باشد، دیگر مالکان می‌توانند سهم نصب آسانسور به ‌همراه خسارت احتمالی از ساکنین معترض را دریافت کنند.

مشاوره تلفنی فرابالابر

شرایط نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی

شرایط نصب آسانسور در ساختمان قدیمی

نصب آسانسور در آپارتمان قدیمی تابع برخی از شرایط است که مراحل قانونی نصب آسانسور در ساختمان قدیمی شامل موارد زیر می شود:

  • جلب رضایت ساکنین

اولین شرط از شرایط نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی جلب رضایت همه ساکنان است. ممکن است ساکنین طبقه اول به دلیل عدم لزوم استفاده از اسانسور، راغب به نصب آسانسور نباشند و با این طرح موافقت نکنند.

بیشتر بخوانید :  میدانید ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک چقدر باید باشد؟

اما طبق ماه ۲۳ قانون تملک‌ آپارتمان ‌ها، مالکان تمامی طبقات باید هزینه نصب آسانسور را پرداخت کنند. البته اگر از قبل فضا برای نصب آسانسور فراهم باشد به راحتی آسانسور در ساختمان های قدیمی نصب می شود؛ در غیر این‌ صورت باید از فضای مشاع ساختمان استفاده شود که به رضایت ساکنین نیاز دارد.

  • داشتن فضای مورد نیاز

ساختمان هایی که پاسیوی نورگیر دارند، از فضای لازم برای نصب آسانسور برخوردار می باشند. پس، مهم ترین شرایط اجرای آسانسور در ساختمانهای قدیمی یافتن فضای مورد نیاز برای اجرا و نصب آسانسور است.

در این صورت، می‌توان آسانسور را در نورگیر نصب کرد یا بخشی از ساختمان را تخریب کرد و بخشی از ساختمان فضای مناسبی را ایجاد کرد .

البته نصب آسانسور هیدرولیکی به فضای زیادی نیاز ندارد و می توان آن را کنار پله ها، روی نما ها و فضاهایی دیگر اجرا کرد. همچنین آسانسور هیدرولیکی به چاه آسانسور، اتاقک آسانسور نیاز ندارد.

  • امکان نصب در راه پله ها

اگر برای نصب آسانسور در ساختمان قدیمی فضای لازم فراهم باشد، می توان آسانسور را در نزدیکی در ورودی واحدها نصب کرد. در این صورت، میزان تخریب هم به حداقل می ‌رسد.

اما اگر فضای لازم برای نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی وجود نداشته باشد. بایستی در راه پله ها تغییرات کامل یا جزئی اعمال کرد یا این فضا را دوباره بازسازی نمود.

  • بازدید کارشناس نصب اسانسور

بعد از کسب رضایت کلیه ساکنین ساختمان، بایستی با یک شرکت نصب آسانسور قرداد ببندید. هم چنین برای نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی با کمترین هزینه از یک کارشناس شرکت آسانسور بخواهید که ساختمان قدیمی شما را بازبینی کند و عواملی مانند مقاومت ساختمان، امکان تقویت آن و وجود محلی مناسب برای نصب را در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید :  بهترین آسانسور در خانه دوبلکس کدام است ؟

در این صورت بهترین مکان برای نصب آسانسور در آپارتمان قدیمی مسکونی تجاری و اداری مشخص خواهد شد. حداقل فضای لازم که کارشناس برای نصب اسانسور در ساختمان قدیمی در نظر می گیرید: برای کابین آسانسور 3 نفره 0.6 متر مربع، 4 نفره 0.8 متر مربع و 5 نفره 1 متر مربع می باشد.

هم چنین نصب آسانسور 100 * 160 و یا 145 * 145 به فضا نیاز می باشد و در فضاهایی با اندازه های کم تر از 120 * 120 امکان نصب آسانسور وجود ندارد.

  • تایید سازمان نظام مهندسی

یکی دیگر از شروط لازم شرایط نصب آسانسور در امکان و بناهای قدیمی اخذ تاییدیه سازمان نظام مهندسی و شهرداری است.

اگر آسانسور در محیط داخلی آپارتمان نصب شده، به مجوز شهرداری نیاز ندارید؛ اما اگر برای نصب آسانسور مجبورید از داخل حیاط اقدام ‌کنید و وارد حریم خیابان شوید، باید طبق قانون شهرداری برای نصب آسانسور به شهرداری منطقه خود مراجعه و  لازم دریافت کنید.

  • پرداخت هزینه توسط مالکان

بعد از اخذ مجوزهای لازم و بازدید کارشناس شرکت نصب آسانسور هزینه توسط ساکنین ارزیابی شده و بین مالکان تقسیم می شود. در این مرحله، ساکنان ساختمان های قدیمی بر سر هزینه با هم به توافق می رسند.

در نهایت، شرکت مورد نظر ساخت آسانسور، آسانسور را نصب می‌کند و در دسترس ساکنان قرار می ‌دهد. در مواردی لازم است که لوله ها و کنتورها و برخی از اتصالات جابه جا شوند، در این صورت هزینه این جا به ‌جایی‌ ها بر عهده تمام مالکان می باشد.

مشاوره تلفنی فرابالابر

هزینه نصب آسانسور در ساختمان قدیمی چقدر است؟

هزینه نصب آسانسور در ساختمان قدیمی چقدر است؟

اگر ساختمان پارکینگ نداشته باشد، ساکنان طبقه اول موظف به پرداخت هزینه نصب آسانسور نخواهند بود.اما در غیر این صورت، هزینه نصب آسانسور در ساختمان قدیمی به شکل زیر محاسبه می شود:

  • هزینه نصب آسانسور برای ساکنین طبقه دوم، ۲ برابر پرداختی مالکان طبقه اول است.
  • ساکنین طبقه سوم، ۲ برابر پرداختی مالکان طبقه دوم را بایستی پرداخت کنند.
  • هزینه نصب آسانسور برای ساکنین طبقه چهارم، ۲ برابر پرداختی ساکنین طبقه سوم می باشد.
  • ساکنین طبقه پنجم، ۲ برابر پرداختی مالکان طبقه چهارم را بایستی بپردازند.
بیشتر بخوانید :  5 دلیل رایج خرابی موتور آسانسور که باید بدانید

 

نصب آسانسور در ساختمان ها و آپارتمان های قدیمی

در این مقاله به قوانین نصب آسانسور در ساختمانهای قدیمی پرداخته و کلیه شرایط نصب آن گفته شد. برای درخواست جهت نصب اسانسور در ساختمان های قدیمی شرکت فرا بالابر بهترین انتخاب برای شماست.

با یک تماس کارشناس این شرکت از محل بازبینی کرده و تمهیدات لازم را برای اجرای آسانسور اعمال می کند. در بعضی از مواقع لازم است تا راه پله به طور کامل تخریب شود و مطابق با ساختار جدید بازسازی شود.

مهندسین شرکت فرا بالابر بعد از بازدید محل مناسب نصب آسانسور را مشخص می کنند.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید آسانسور و درخواست نصب آسانسور در ساختمان قدیمی خود تنها کافی است با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *