مقالات و دسته بندی ها

میدانید هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه و نحوه سهم بندی برای طبقات به چه صورت است؟

هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه

آیا شما می خواهید برای ساختمان 4 طبقه خود آسانسور یا بالابر هیدرولیکی نصب کنید اما نمی دانید هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه چگونه براورد می شود؟ و سهم هر طبقه چقدر خواهد بود. در این مقاله از فرابالابر سعی داریم به نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان چهار طبقه بپردازیم.

 

نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه

-نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه

بر اساس قوانین نظام مهندسی نصب آسانسور و فروش آسانسور برای ساختمان های بیش از 4 طبقه الزامی است. استفاده از چنین دستگاه حساس و حیاتی نیازمند رعایت یک سری اصول ایمنی است. برای همین انتخاب شرکتی مناسب و استاندارد برای خرید و نصب آسانسور هم چنین بازرسی به موقع و سرویس استاندارد آسانسور می تواند ایمنی آسانسور برای آپارتمان 4 طبقه تضمین کند . عواملی هستند که تعیین کننده هزینه نصب اسانسور در آپارتمان 4 طبقه می باشند و روی هزینه های نصب آسانسور تاثیر می گذارند که عبارتند از:

  • اندازه کابین
  • اندازه ظرفیت
  • تعداد توقف ها
  • محل نصب
  • فضای نصب

هزینه نصب آسانسور ۴ طبقه بر اساس اندازه کابین

هر چه کابین آسانسور خانگی بزرگ باشد، به چاله بزرگتری نیاز دارد. برای همین با افزایش اندازه کابین هزینه نصب ان هم افزایش پیدا می کند.

هزینه نصب آسانسور برای ۴ طبقه بر اساس ظرفیت کابین

چنانچه قصد دارید کابین با ظرفیت بالا در آپارتمان 4 طبقه خود داشته باشید، به موتور قوی تری نیاز دارید، همین امر روی قیمت نصب اسانسور تاثیر خواهد گذاشت.

هزینه نصب آسانسور چهار طبقه بر اساس تعداد توقف ها

تعداد توقف آسانسور یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی هزینه نصب اسانسور 4 طبقه است. هر چه تعداد توقف های آسانسور بیشتر باشد، هزینه خرید و نصب آن نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  آیا به رضایت همسایگان در نصب آسانسور نیاز است؟

هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه بر اساس محل نصب

در برخی از ساختمان های 4 طبقه می توان طبقه اول آسانسور را در طبقه پارکینگ نصب کرد. هزینه نصب آسانسور در آپارتمان های 4 طبقه ای که آسانسور در اولین طبقه همکف نصب می شود به مراتب بیشتر از زمانی است که اولین طبقه آسانسور را در طبقه پارکینگ قرار می دهند. برای همین برای کاهش هزینه ها بهتر است اولین طبقه آسانسور را در همکف نصب کنید

هزینه نصب آسانسور چهار طبقه با توجه به فضای نصب

اگر فضای نصب آسانسور در آپارتمان ۴ طبقه محدود باشد، هزینه نصب آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر ساختمان فضای کافی داشته باشد، هزینه نصب آسانسور کمتر می شود.البته در برخی از ساختمان های بسیار قدیمی که فضای لازم را  برای نصب آسانسور ندارد، به این نوع ساختمان ها مجوز نصب آسانسور داده نمی شود.

هزینه نصب آسانسور در آپارتمان قدیمی۴ طبقه

ساختمان های قدیمی به دلیل عدم وجود چاله آسانسور و فضاسازی مناسب برای نصب آسانسور ، بهترین گزینه برایشان انتخاب آسانسورهای هیدرولیکی و کششی می باشد.

لازم به ذکر است که آپارتمان هایی که فاقد مکان مناسب برای نصب آسانسور هستند، امکان نصب آسانسور را نخواهند داشت.

 

جدول نحوه تقسیم هزینه نصب آسانسور در اپارتمان چهار طبقه

جدول نحوه تقسیم هزینه نصب آسانسور در اپارتمان چهار طبقه

نحوه تقسیم هزینه آسانسور هیدرولیکی و نصب آسانسور در اپارتمان 4 طبقه : به طور مثال در صورتی که در آپارتمان 4 طبقه ، 3 طبقه موافق نصب آسانسور و یک طبقه مخالف آن باشد باید قانون تملک آپارتمان ها را در خصوص نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در ساختمان 4 طبقه را رعایت کنند. به این شکل که نحوه تقسیم هزینه نصب آسانسور بین واحدها با توجه به مساحت آپارتمان ها براورد می شود. به طوری کلی قانون تملک ساختمان این شکل می باشد:

  • رضایت همه ساکنین آپارتمان 4 طبقه برای گرفتن فضای اختصاصی در واحدشان الزامی است.
  • ساکنین طبقات همکف، اول یا دوم نمی توانند ادعایی مبنی بر عدم نیاز پرداخت سهم خود در هزینه های آسانسور داشته باشند.
  • چنانچه مجموع مساحت آپارتمان های طبقه دوم، سوم و چهارم از طبقه اول بیشتر باشد، مخالفت مالک طبقه اول بی فایده است و مالکین طبقات دو، سه و چهار می توانند از طریق پیگیری قضایی حق السهم مالک طبقه اول را به همراه خسارت احتمالی وصول کنند.
  • در صورتی که برخی از ساکنین ادعا کنند که مدت زمان زیادی را در ساختمان نبودند و از اسانسور استفاده نکردند و نباید هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه را بپردازند؛ در صورتی که این ادعا اصلا قانونی نیست.
  • نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه قبل از هر چیز به تصمیم مشترک واحدهای ساختمان بستگی دارد.
بیشتر بخوانید :  نصب آسانسور در کرج

مجموع هزینه نصب آسانسور در ساختمان چهار طبقه تقسیم بر 15 می شود که هر طبقه 1/15  ،15/4 ، 15/8 از کل مبلغ را بایستی پرداخت کنند:

هزینه نصب آسانسور برای مالکان سهم پرداخت معادل به درصد
طبقه اول یک برابر سهم ۶/۷ %
طبقه دوم دو برابر سهم مالکان طبقه اول ۱۳/۴ %
طبقه سوم دو برابر سهم مالکان طبقه دوم ۲۶/۷ %
طبقه چهارم دو برابر سهم مالکان طبقه سوم ۵۳/۴ %

هزینه نصب آسانسور در اپارتمان چهار طبقه

در این مقاله به نحوه محاسبه هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه پرداخته شد. به طور کلی بر اساس توافقاتی که بین ساکنین مجتمع در طی یک جلسه رسمی انجام می شود می توان هزینه نصب آسانسور در آپارتمان 4 طبقه را پرداخت کرد. شرکت فرابالابر یکی از شناخته ترین مرکز برای ساخت، نصب سرویس و نگهداری آسانسور با ارائه خدمات باکیفیت می باشد. چنانچه در ساختمان 4 طبقه قصد راه اندازی و نصب آسانسور را دارید، می توانید به شرکت ما اعتماد کنید که آسانسور شما را بسته به سلیقه شما با قیمت مناسب برایتان راه اندازی می کند. کافی است جهت استعلام قیمت و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در بخش فروش تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *