مقالات و دسته بندی ها

میدانید ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک چقدر باید باشد؟

میدانید ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک چقدر باید باشد

چاله آسانسور فضایی مابین کف چاه آسانسور و اولین محل توقف آسانسور است که در پایین ترین نقطه از چاه اسانسور قرار گرفته است.

ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک دارای ابعاد و استاندارهایی است که در زمان ساخت آسانسور باید به استانداردهای ساخت و طراحی آن توجه شود تا در آینده آسانسور هیدرولیک را دچار حادثه نکند برای همین در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتفاع چاله اسانسور هیدرولیک می پردازیم و کلیه نکات و الزامات آن را بیان می کنیم.

 

آیا آسانسور هیدرولیک نیاز به چاله دارد؟

آسانسورهای هیدرولیکی با برخورداری از حرکات نرم و راحت، درصد خرابی بسیار کم و  تعمیر آسان جزء محبوب ترین آسانسورها هستند که این آسانسورها را می توان کاملاً از شیشه ساخت زیرا کابل و وزنه و نیازی به موتورخانه ندارد.

اصلی ترین دلیل نصب چاهک در آسانسور های هیدرولیکی نصب تجهیزاتی مانند ضربه گیر و تامین ایمنی لازم و دسترسی بهتر برای تعمیرکار آسانسور است.

ذکر یک نکته الزامی است که نوع سیستم محرکه آسانسور هم روی ارتفاع چاهک آسانسور هیدرولیک تاثیری ندارد و ارتفاع چاهک آسانسور هیدرولیک با چاهک آسانسور کششی تفاوتی ندارد.

مشاوره تلفنی فرابالابر

ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیکی چقدر است ؟

 

هیچ ابعاد ثابتی برای ارتفاع چاله آسانسور وجود ندارد. بلکه این ابعاد بسته به مدل و نوع آسانسور تعیین می شود. ابعاد چاله آسانسور 4 نفره هیدرولیک باید به نحوی تعیین شود که متناسب با یک شخص با قد متوسط باشد.

حداقل ابعاد چاله آسانسور هیدرولیک بهتر است 1.40 تا 1.50 متر می باشد. البته ابعاد یک چاله آسانسور بر اساس ابعاد چاه آسانسور مشخص می شود و در هر طرف آن را حدودا 10 سانتی متر بیشتر از ابعاد آسانسور در نظر می گیرند.

بیشتر بخوانید :  چگونه آسانسور را ریست کنیم ؟

اگر قصد خرید آسانسور دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع آسانسور با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

عمق چاهک آسانسور هیدرولیک باید چقدر باشد ؟

عمق چاهک آسانسور هیدرولیک باید چقدر باشد

چاهک آسانسور فضای زیرین چاه آسانسور است؛ بنابراین از سه بعد تشکیل شده است: عرض، عمق و ارتفاع . البته عمق چاهک آسانسور هیدرولیک نباید با ارتفاع چاهک اشتباه گرفته شود.

پس عرض و عمق آن بایستی با ابعاد چاه آسانسور برابر باشد. ابعاد چاه آسانسور نیز بسته به ظرفیت و مدل نصب آن تعیین می شود.

 

الزامات استاندارد ارتفاع چاهک آسانسور هیدرولیکی

با توجه به مندرجات استاندارد آسانسور هیدرولیک و مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان رعایت نکات زیر الزامی است:

  • حداکثر ارتفاع آسانسور هیدرولیک250 سانتی متر است. در صورتی که از این میزان بیشتر باشد. نصب یک درب جداگانه برای دسترسی به چاهک نردبان، یا پلکان برای ورود از پایین ترین ایستگاه به داخل چاهک الزامی است.
  • حداقل ابعاد چاله آسانسور هیدرولیکی باید به نحوی باشد که یک مکعب ۱۰۰۰ در ۶۰۰ در ۵۰۰ میلی متری در یکی از وجه های آن جای بگیرد.
  • در شرایطی که کابین روی ضربه گیرها قرار گرفته و آن ها را کاملا فشرده کرده است، بایستی ابعاد چاله آسانسور 100 سانتی متر در 60 سانتی متر در 50 سانتی متر روی بوده تا ایمنی لازم برخودار باشد.
  • فاصله قائم بین کف چاهک و پایین ترین قسمت کابین می بایست 50 سانتی متر باشد. البته این اندازه می تواند تحت شرایطی به مقدار حداکثر 10 سانتی متر کمتر شود. درصورت کم شدن این میزان باید آن را از جهت های دیگر جبران کرد.
  • هم چنین فاصله قائم بین تراز بالاترین بخش قطعات مستقر در کف چاهک مانند پایه های جک و لوله یا شلنگ هاو تراز پایین ترین قسمت کابین باید 30 سانتی متر باشد.
  • فاصله قائم بین کف چاله آسانسور و پایین ترین گاید جک تلسکوپی نصب شده در زیر کابین باید حداقل 50 سانتی متر در نظر گرفته شود.
بیشتر بخوانید :  تفاوت آسانسور گیرلس و گیربکس

 

نکات تکمیلی الزامات ساخت چاله آسانسور

نکات تکمیلی الزامات ساخت چاله اسانسور

چاله آسانسور هیدرولیک بایستی از استانداردهایی برخوردار باشد که بتواند ایمنی را برای مسافران به همراه داشته باشید که اصلی ترین این آن ها عبارتند از:

  • کف و دیواره های چاله اسانسور بایستی در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر و کاملا عایق باشد.
  • کف چاله آسانسور هیدرولیکی باید کاملا صاف بوده و روی آن سیمان کاری شده تا مانع سر خوردن شود.
  • در زیر ریل ها و پایه های نگهدارنده جک باید پلیت مناسب نصب شده باشد.
  • وسایل ضروری در چاله آسانسور شامل  یک عدد پریز برق مجزا، کلید روشنایی داکت آسانسور و وسایلی متوقف کننده می شود که در محل مناسبی در ورودی درب چاهک و همچنین از کف چاهک در دسترس باشد.
  • حد فوقانی دیواره های اطراف چاله آسانسور باید پایین تر از تراز کف چاهک باشد.
  • داخل چاهک هیچ گونه حفره یا شکافی نباید وجود داشته باشد.
  • هیچگونه وسیله اضافی و بدون استفاده نباید در کف چاله اسانسور قرار گرفته شود.

مشاوره تلفنی فرابالابر

میزان ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیکی

در این مقاله به بررسی استانداردها و نکات ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک پرداخته شد. هیچ ابعاد ثابت و مشخصی برای چاله آسانسور وجود ندارد و ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیک بسته به مقتضیات محل نصب آسانسور انتخاب می شود. ارتفاع چاله آسانسور هیدرولیکی نباید از قد یک شخص متوسط بیشتر باشد.

برای طراحی، نصب و نگهداری بهترین و استانداردترین آسانسور هیدرولیکی مهندسین حرفه ای شرکت فرابالابر در خدمت شما هستند.

تنوع آسانسورهای هیدرولیکی این شرکت آسانسور به حدی بالاست که هر مشتری بسته به نیاز خود با هر بودجه ای می تواند آن را تهیه کند. کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *