مقالات و دسته بندی ها

5 دلیل رایج خرابی موتور آسانسور که باید بدانید

۵ دلیل رایج خرابی موتور آسانسور که باید بدانید

خرابی موتور آسانسور میتواند به طور کل آسانسور را از کار بیندازد. اضافه بار، حرکات اضافه داخل کابین یا استفاده بیش از حد مجاز از ظرفیت کابین از عواملی است که میتواند باعث ایجاد اختلال در آسانسورها شود. در این مقاله از فرا بالابر سعی داریم عوامل موثر در خرابی موتور آسانسور بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

مهمترین عوامل خرابی موتور آسانسور

عواملی بسیاری وجود دارند که می توانند منجر به انواع خرابی موتور آسانسور شوند. در اینجا برخی از این موارد که در خرابی موتور اسانسور نقش دارند را معرفی می کنیم:

 

 

1.عدم توازن و تقارن در ولتاژ تغذیه

اگر یک فاز از برق ورودی به آسانسور یا تقارن فازهای ورودی آن بر هم بخورد موتور آسانسور خراب خواهد شد. برای جلوگیری از بروز مشکل و خسارت به موتور آسانسور، از سیستم ‌های حفاظتی کنترل ولتاژ و کنترل فاز در انواع تابلو موتور آسانسور استفاده می کنند تا در صورت بهم خوردن تعادل و تقارن فازهای دستگاه بلافاصله برق ورودی به موتور آسانسور قطع کرده و از خرابی موتور آسانسور جلوگیری کند.

مشاوره تلفنی فرابالابر

 

2.تراز نبودن موتور آسانسور

تراز نبودن موتور آسانسور یکی دیگر از مهمترین علت خرابی موتور آسانسور به شمار می رود. در صورتی که موتور آسانسور بر روی شاسی موتور به خوبی تراز نشده باشد می تواند منجر به خرابی موتور آسانسور شود. برای همین بهتر است در هنگام نصب و بازبینی دوره ای از تراز بودن موتور آسانسور اطمینان حاصل کنید.

 

 

3.خرابی بلبرینگ موتورهای آسانسور

خرابی بلبرینگ موتورهای آسانسور

بلبرینگ قطعه ای در تجهیزات مکانیکی اسانسور که نقش کاهنده اصطکاک را برعهده دارد. بلبرینگ های موتور آسانسور در قسمت پشتی فلکه اصلی موتور و دو سر ماردون قرار گرفته اند که باعث منتقل کردن نیرو به گیربکس و کاهش اصطکاک موتور آسانسور می شوند.

بیشتر بخوانید :  معرفی بهترین موتور آسانسور ایرانی و خارجی

در صورتی که نیروی زیادی به بلبرینگ وارد شود، باعث خرابی و به صدا درآمدن آن می شود. بنابراین خرابی بلبرینگ ‌های موتور آسانسور منجر به کارکرد بد و خرابی موتور آسانسور نیز خواهد شد.

برای همین بایستی در هنگام بازدید‌ و سرویس‌ های دوره ‌ای آسانسور بلبرینگ های موتور آسانسور را چک کنید و به سالم بودن و عملکرد صحیح این قطعات توجه ویژه ای داشته باشید.

 

 

4.قرار گیری نادرست سیم بکسل بر روی فلکه موتور

نصب و قرارگیری سیم بکسل ‌ها و توازن بر روی این سیم ها بسیار مهم است. در صورتی که فشار بر روی یکی از سیم‌ ها بیشتر از دیگری باشد، در مدت زمان کوتاهی سیم بکسل آسانسور دچار سایش و خوردگی می ‌شود.

فرسایش سیم بکسل به موتور آسانسور صدمه وارد می کند و به جز خرابی موتور آسانسور باعث خرابی فلکه گیربکس موتور آسانسور نیز می شود. هم چنین در صورتی که سیم بکسل به موقع روغن کاری نشود،باعث خوردگی و سایش سیم بکسل خواهد شد.

 

مشاوره تلفنی فرابالابر

5.گرم شدن سیم ‌بندی داخلی

در صورت اضافه بار کابین آسانسور مغازه جریان بیش از اندازه از سیم ‌بندی و سیم‌ پیچ‌ های موتور از داخل آن عبور می کند. این امر باعث سوختن و خرابی موتور آسانسور می ‌شود. برای حفاظت موتور در این شرایط از تجهیزات و قطعات کنترل بار یا کنترل جریان در تابلو فرمان موتور آسانسور استفاده می کنند. به این شکل که اضافه بار و فشار بر روی موتور باعث گرم شدن سیم پیچ‌ های موتور و در نتیجه باعث سوختن و خرابی آن می‌ شود.

بیشتر بخوانید :  از قانون شهرداری برای نصب آسانسور چقدر میدانید؟

 

 

 مهمترین دلایل خرابی موتور آسانسور

مهمترین دلایل خرابی موتور آسانسور

در این مقاله به اصلی ترین علت های خرابی موتور آسانسور پرداخته شد. برای تعمیر موتور و عیب یابی مشکلات اسانسور بهتر است از کارشناسان شرکت آسانسور کمک بگیرید.

در صورت هر گونه ایراد در کارکرد موتور و نصب آسانسور بعد از تماس با فرابالابر همکاران ما به محل مورد نظرتان اعزام می شوند و از نزدیک موتور را بررسی میکنند تا بتواند مشکل اصلی و علت خرابی موتور آسانسور را تشخیص دهند و بعد از رفع مشکلات رایج خرابی موتور آسانسور نسبت به راه اندازی مجدد آن اقدام کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *